UA-138875339
Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia de navegación del usuario. Si continuas navegando consideramos que aceptas su uso. Puedes cambiar la configuración u obtener más información aquí Más información Aceptar

EL RIU DE LA VIDA

RIBERA D'EBRE / RN de Fauna Salvatge de Sebes i Meandre de Flix
L'EXPERIÈNCIA Una passejada per la Reserva Natural de Sebes, a la vora de l'Ebre, davant de Flix. Venint des del sud per la carretera de C-12 (Eix del Baix Ebre), a la sortida de Flix, justament després de travessar el pont, a mà esquerra, es troba el camí de terra que s’endinsa a la reserva de Sebes i que dóna accés al mas del Director, el centre d’informació de la reserva i inici de la passejada.

La millor època per visitar Sebes és la tardor i la primavera, quan la presència de fauna és més abundant, sobretot ocells que vénen a criar o que es troben en plena migració.

Informació i horaris del centre de visitants: www.sebes.cat Davant mateix del mas del Director surt la passera de fusta que condueix a dos observatoris d’aus: el de la Vall de Sant Joan a mà esquerra i el de la Llacuna de Sebes al final del recorregut. Val la pena anar-hi ben d’hora al matí.

Porteu binocles si en teniu. L’espectacle pot ser inoblidable.
A TENIR EN COMPTE Temps: 2h
Distància: 5,7 Km
Desnivell: 100m
Física: Fàcil
Tècnica: Sense dificultats
QUÈ HI PUC FER? Des del mas del Director (1) se surt pel camí principal, paral•lel al riu, en direcció aigües amunt (abans però, és molt recomanable apropar-se a la Llacuna de Sebes (2) ). L’itinerari coincideix amb la ruta El Camí de l’Ebre (GR 99), fins a l’observatori de les Cigonyes. Al cap de no gaire, a mà esquerra es troba una altra de les passeres de fusta que s’endinsa en el fantàstic bosc de ribera que atresora Sebes (3) ; l’ambient més semblant a una selva tropical que es pot trobar en un clima mediterrani. Continuant pel camí es passa a tocar del mas de Pitoia (4) , on s’ha instal•lat el Centre d’Interpretació del Camí de Sirga dedicat als homes que durant segles van navegar amunt i avall de l’Ebre (l’entrada es gestiona al mas del Director). Al cap d’una estona es torna a trobar una nova passera (5) . Als prats propers al riu es poden veure pasturant cavalls procedents de la Camarga francesa. Les seves peülles estan especialment adaptades als terrenys humits dels aiguamolls. Finalment, s’arriba a l’observatori de les Cigonyes (6). El 2001, es va iniciar l’interessant projecte de reintroducció de les cigonyes blanques a l’Ebre i avui dia ja són catorze les parelles que fan vida a la reserva. Contemplar-les en els seus nius, o caminant amb les seves llargues potes enmig de joncs i de cavalls, a escassos metres de l’observatori, resulta un espectacle de vida realment fascinant i molt recomanable per a tots els públics. Passat l’observatori es troba una bifurcació (7) . Se segueix el camí de la dreta que puja pel racó de Xineta. Es deixa de seguida, quan es troba, també a la dreta (8), un camí carreter que pren la direcció de tornada, tot planejant entre camps d’oliveres. Es deixen diversos camins a dreta i esquerra fins a arribar a una bifurcació (9) quasi a l’alçada del mas del Director. El camí de l’esquerra passa al costat d’un turó que hi ha al davant (10), , on va estar situat el poblat protohistòric. Des de la zona d’enterraments es pot baixar directament a trobar la pista d’accés a Sebes; tanmateix, sol resultar més còmode recular una mica (9) i baixar pel camí carreter per fer cap, de nou, al mas del Director.